Doradztwo biznesowe +48 796 300 128
email pomoc@sellintegro.pl
Dostępny nowy regulamin. Obowiązywać będzie od 21.03.2024 r.
Ile kosztuje sprzedaż na Shopee? - nowe opłaty dla sprzedawców
Marketplace

Ile kosztuje sprzedaż na Shopee? - nowe opłaty dla sprzedawców

Na temat Shopee i prowizji od sprzedaży można znaleźć wiele rozbieżnych informacji. Przyczyną zamieszania są zmieniające się warunki dla sprzedawców na platformie. Z początku Shopee nie pobierało żadnych opłat, ale od lipca tego roku wprowadzono zarówno prowizje od sprzedaży, jak i dopłaty za wysyłkę. Z kolei od 1 października sprzedawców jeszcze czekają podwyżki tych opłat. Czy to wszystko oznacza, że coraz mniej opłaca się sprzedawać na Shopee i lepiej pozostać przy starym dobrym Allegro? Otóż nie!

Ile wynosi prowizja od sprzedaży na Shopee? 

To zależy od kategorii sprzedanego przedmiotu. Tak, sprzedanego, bowiem jest ona automatycznie odliczana od wypłaty po udanej transakcji. Stanowi ona procent od wartości zamówienia, a w każdej kategorii jest on inny. Mówiąc o „wartości zamówienia”, bierzemy pod uwagę cenę z uwzględnieniem promocji i kuponów od sprzedawcy, natomiast wszelkie obniżki cen, które sponsoruje Shopee nie są istotne przy obliczaniu prowizji.

Przykład:

Przedmiotem sprzedaży jest donica o wartości 40 zł wystawiona w kategorii „Doniczki i donice”, która zgodnie z tabelą obejmuje przedmioty prowizją w wysokości 6%. 

Prowizja zatem wynosi 2,4 zł.

A co się stanie, jeśli donicę umieścimy w kategorii „Dekoracje ogrodowe”, gdzie wysokość prowizji od sprzedaży wynosi już 5%? Wówczas tracimy zasięgi umieszczając przedmiot w błędnej kategorii, ale prowizja za to będzie wynosić 2 zł. 

Dla porównania — umieszczenie przedmiotu w subkategorii „ogród-inne” jest w tym przypadku najmniej opłacalne dla sprzedawcy, ponieważ przy tej kategorii prowizja od sprzedaży wynosi 10% i w przypadku produktu za 40 zł wynosiłaby aż 4 zł.

Tabelę prowizji w zależności od kategorii obowiązującą od 1 października znajdziesz tutaj

Prowizja jednak to nie wszystko!

Jakie są jeszcze opłaty na Shopee? Dopłaty za wysyłkę! Od 1 lipca Shopee wprowadziło dodatkowe dopłaty za wysyłkę, które stanowiły procent od wartości zamówienia. Od października stawka zostanie znacznie zwiększona! 

Ile będzie wynosić dopłata za wysyłkę po 1 października? Wszystko zależy od wartości zamówienia. Jeśli wynosi ona do 20 zł, za wysyłkę nie trzeba dopłacać, a więc platforma nadal wspiera sprzedaż drobnicy. Sytuacja się zmienia przy zamówieniach powyżej 20 zł. Stawki podane są w tabeli:

Sprawdźmy, posługując się przykładem donicy, ile finalnie sprzedawca na Shopee zapłaci za jej sprzedaż:

Ponieważ przedmiot kosztuje 40 zł, mieści się w widełkach oprocentowanych dopłatą 10% za wysyłkę. Oznacza to, że za wysyłkę sprzedawca poniesie dodatkowy koszt wysokości 4 zł.

Łącznie opłata za sprzedaż donicy wyniesie 6,40 zł.

Warto znać aktualne stawki opłat i wyceniać przedmioty z korzyścią dla siebie! Gdyby sprzedawca wycenił przedmiot na 39 zł, to już koszty obniżyłyby się do kwoty 3,34 zł. W przypadku jednego przedmiotu różnica nie jest istotna, ale masowa sprzedaż umożliwia znaczne oszczędności na dopłatach za wysyłkę! Należy pamiętać również o takich kosztach jak VAT, który obejmuje wszelkie prowizje i dopłaty, a także o marży, którą należy uwzględnić, gdy interesuje nas obliczanie prowizji od ceny hurtowej.

Czy opłaca się sprzedawać na Shopee?

Zasadnicze pytanie nurtujące sprzedawców to, czy jeszcze będzie się opłacało sprzedawać na Shopee? 

<big_blue_square>Jeśli chodzi o ilość odwiedzających na tej platformie, to odpowiedź jest jedna: cały czas się bardzo opłaca! - na Shopee miesięcznie zagląda ponad 10 mln użytkowników. Ponadto już 53 tys. polskich firm opanowało ten znany na całym świecie marketplace.<big_blue_square>

Na platformie mamy również do dyspozycji ogrom możliwości promowania naszego sklepu oraz produktów. Szeroka gama zniżek i promocji zachęca Polaków do coraz częstszych zakupów na Shopee. Jeśli zaś chodzi o wysokość prowizji, to nie da się ukryć, że na większości platform mamy do czynienia z dodatkowymi opłatami. Dlatego warto dostosować marketplace do rodzaju i ilości asortymentu oraz dokładnie przeliczyć opłacalność wejścia na nowy kanał sprzedażowy. Jeśli zaś chodzi o sprawdzenie platformy pod kątem potencjalnej sprzedaży, zalecanym działaniem są testy, kalkulacja i jeszcze raz testy!

 

Powiązane wpisy

Najnowsze wpisy

© 2023 Made with lots of ❤️ to integration by SellIntegro™