![Dlaczego zamówienia się nie przenoszą mimo poprawnej konfiguracji i braku błędów?](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/64478fdf5a026bff741f35ba_643d6b32c7cbe42f56c6bf07_602e3e379bdeba8fa09f2364_christin-hume-mfB1B1s4sMc-unsplash.jpeg)
Dlaczego zamówienia się nie przenoszą mimo poprawnej konfiguracji i braku błędów?
Masz problem z poprawnym przenoszeniem zamówień pomiędzy systemami? Zobacz, jak go rozwiązać!
Podstawowe powody braku zamówień przy poprawnej konfiguracji wtyczki i braku błędów:
- Brak potwierdzenia zamówienia. BaseLinker oficjalnie rekomenduje przenoszenie jedynie potwierdzonych zamówień:
“Zalecane jest pobieranie tylko potwierdzonych zamówień (get_unconfirmed_orders = false). Niepotwierdzone zamówienia mogą być niepełne. Użytkownik może być np. w trakcie tworzenia zamówienia – istnieje ono już w bazie, jednak nie ma uzupełnionych wszystkich informacji. Niepotwierdzone zamówienia mogą zawierać tylko częściową listę produktów i mogą zostać wkrótce zmienione. Zamówienia potwierdzone najczęściej nie ulegają już zmianie i mogą być bezpiecznie pobrane do zewnętrznego systemu.“ - Zamówienia są starsze niż 22 godziny od daty utworzenia pierwszej konfiguracji.
- Zamówienia są starsze niż 7 dni i wtyczka działa ponad 7 dni.
- Oczekiwanie na synchronizacje zamówień o statusie innym niż wymienione w konfiguracji.
Ad 1. Najczęstszym powodem jest brak potwierdzenia zamówień w systemie eCommerce. Dla BaseLinkera status potwierdzenia zamówienia można zobaczyć na liście zamówień – jako ikonę “P” lub jej brak. Na poniższym przykładzie pierwsze zamówienie jest potwierdzone i zostanie przeniesione do programu fakturującego, natomiast nie zostanie przeniesione zamówienie drugie oraz trzecie.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/64145f81e77ff9022b20791d_blStatusZamowien.png)
Opis znaczenia ikon jest dostępny po kliknięciu w ikony
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/64145f81e77ff9858720791e_blZamowieniaOpisIkon.png)
Ad 2. Przy nowych instalacjach wtyczki, zamówienia dodane ponad 23 godziny od daty utworzenia pierwszej konfiguracji, nie są przenoszone. Jeżeli masz większą liczbę zamówień historycznych, które chciałbyś przesłać, skontaktuj się z nami (usługa może wiązać się z dodatkową opłatą).
Ad 3. Wtyczki, które działają ponad 7 dni, przesyłają zamówienia tylko z ostatnich 7 dni. Jeżeli po tym czasie pojawi się zamówienie, które ma datę utworzenia ponad 7 dni od obecnej daty to nie zostanie przesłane. Jeżeli spodziewasz się regularnego spływania zamówień z datą utworzenia ponad 7 dni skontaktuj się z nami.
Ad 4.
Upewnij się, że w pytaniu “Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać (…): ” jest wybrana opcja "wszystkie" lub czy zamówienia, które nie są przesyłane mają status o ID wpisanym w pole “O Statusie”