Doradztwo biznesowe +48 796 300 128
email pomoc@sellintegro.pl
Dostępny nowy regulamin. Obowiązywać będzie od 21.03.2024 r.
Kontrola stanów magazynowych i udostępnianie towarów B2B
Sprzedaż

Kontrola stanów magazynowych i udostępnianie towarów B2B

Ostatnimi czasy coraz więcej przedsiębiorstw staje przed dylematem – jak traktować klientów biznesowych? Co im zaoferować, żeby poczuli się wyróżnieni i dowartościowani? Jak usprawnić procesy zamawiania towaru, tym samym odejmując sobie odrobinę pracy? Jest to niewątpliwie ciekawe zagadnienie, któremu warto poświęcić chwilę uwagi.

Pełna kontrola stanów magazynowych

Nasz klient korzysta z programu fakturującego Subiekt GT, dodatkowo integruje się z wieloma systemami sprzedaży jak Allegro, BaseLinker czy PrestaShop. W swoim sklepie internetowym posiada system sprzedaży modelu B2B dla klientów hurtowych.

Sklepowi zależało, aby klienci hurtowi posiadali ekskluzywny dostęp do towarów widocznych tylko dla nich. Dodatkowym atutem byłoby, gdyby zakupiony produkt został dostarczony do klientów biznesowych w krótszym czasie, niż do klientów standardowych. Pojawiła się zatem propozycja zautomatyzowania działań oraz wprowadzenia rezerwacji towarów przez samych klientów hurtowych. Jak to się ma do wspomnianego wcześniej Subiekta GT?

Rozwiązanie

Zaproponowanym przez nas rozwiązaniem było dodanie nowego magazynu w Subiekcie GT.  Postawiono jednak na użycie go w dość nietypowy sposób. Znajduje się tam bowiem towar, który udostępniony został jedynie dla klientów biznesowych. Towary z tego magazynu są równocześnie niedostępne w magazynie ogólnym, co czasowo wyłącza je z dostępności w innych systemach sprzedaży.



Warto wspomnieć, że w przypadku takiego rozwiązania możemy postawić więcej magazynów, niż tylko jeden. Udostępniony w tych magazynach towar widnieje równy tydzień. Dopiero po upływie tygodnia przenoszony jest do magazynu głównego. W przypadku, gdy klient rezerwuje towar na okres dłuższy, niż jeden tydzień, nadal nie zostaje on przeniesiony do magazynu głównego. Daje to klientowi biznesowemu czas do zapoznania się z naszą ofertą oraz możliwość dobrania dodatkowych towarów z naszej nowej dostawy.

Jeśli klient biznesowy nie dokona zakupu, towar trafia do magazynu głównego, skąd wystawiany jest w trybie standardowym do wszystkich systemów sprzedaży, z jakich korzystamy.

Takie rozwiązanie sprawia, że automatyzacja działań znacznie zmniejsza nakład pracy, jaką musi wykonać sklep, a rezerwacja towaru przez samego hurtownika zdejmuje ten obowiązek z sklepu. Osiągnięto zatem postawione na początku założenia oraz rozwiązano problem, który nurtował klienta. Dodatkowo dzięki nieszablonowemu podejściu do magazynów w Subiekcie GT możemy zauważyć, jak wiele możliwości oferuje on swoim użytkownikom. Poznajemy również nowe metody traktowania w wyjątkowy sposób klientów biznesowych, co na pewno zostanie przez takich kontrahentów odebrane z aprobatą.

Powiązane wpisy

Najnowsze wpisy

© 2023 Made with lots of ❤️ to integration by SellIntegro™