Aktualizacja stanów magazynowych krok po kroku - Subiekt GT do BaseLinker
Aktualizacja stanów magazynowych stanowi jeden z głównych procesów, regularnie wykonywanych w sklepie internetowym. Jeśli firma korzysta z kilku systemów do zarządzania sprzedażą, potrzebuje zadbać o spójność znajdujących się w nich danych. Jednak ręczne aktualizowanie informacji o stanach magazynowych jest czasochłonne, żmudne oraz narażone na wysoki stopień błędów. Odpowiedzią na ten problem jest automatyzacja. Zobacz, jak działa integracja SellIntegro, która automatyzuje przesyłanie danych o stanach magazynowych.
Aktualizacja stanów magazynowych krok po kroku
Zadaniem integracji jest regularne aktualizowanie stanów magazynowych z wybranych magazynów w Subiekcie GT do magazynu w BaseLinkerze. Aby bez przeszkód móc z niej korzystać potrzebujesz:
- dostępu do serwera SQL z bazą danych systemu Subiekt GT,
- aktywnej Sfery w momencie konfigurowania Endpointa,
- zainstalowanego Endpointa,
- stałego dostępu do internetu,
- poprawnej konfiguracji.
Konfiguracja scenariusza
Od konfiguracji zależy w jaki sposób integracja będzie działać dla Twojego sklepu, ponieważ to w nim określasz takie funkcje, jak wybór magazynu do przesyłania informacji o stanach, sposób powiązania produktów pomiędzy systemami, a także stany których produktów chcesz synchronizować.
Sposób uruchamiania integracji oraz połączenie systemów
Na samym początku ustal sposób uruchamiania integracji. Do wyboru masz dwie opcje:
- uruchomienie automatyczne,
- uruchomienie ręczne.
Automatyczne włączenie integracji umożliwia ustalenie przedziału czasowego między zakończeniem i ponownym uruchomieniem wtyczki, dni jej działania (np. tylko dni robocze, dni robocze), a także godzin jej uruchomienia (np. między godziną 7-15).
Następnie połącz integrację z BaseLinkerem, kopiując klucz API z konta w tym systemie i wprowadzając go do pola w panelu konfiguracyjnym integracji.
Wybór magazynów w Subiekcie GT i BaseLinkerze
Integracja potrzebuje informacji, z którego magazynu w systemie Subiekt GT mają być pobierane dane o stanach magazynowych. Możesz to określić wpisując w polu konfiguratora symbol magazynu - jeden lub kilka. W przypadku wyboru kilku magazynów, stany magazynowe sumują się.
Następnie należy ustalić, na którym magazynie w BaseLinkerze mają się aktualizować stany magazynowe. W tym przypadku również należy wpisać symbol właściwego magazynu w polu konfiguratora.
Integracja automatycznie zaktualizuje stany do wybranego magazynu. Jeśli jednak nie wpiszesz pola jednego z nich, integracja wybierze go domyślnie z dostępnych opcji.
Powiązanie produktów między magazynami
Aby integracja mogła aktualizować stany magazynowe potrzebuje informacji, w jaki sposób powiązać produkty znajdujące się w magazynie Subiekta GT z tymi w magazynie BaseLinkera (tzw. mapowanie produktów). Aby mapowanie się powiodło w obu systemach należy ustawić analogiczne wartości wybranych pól (np. Symbol-SKU, Symbol-EAN).
Możesz także zdecydować, żeby zsynchronizować stany magazynowe tylko wybranych produktów, które mają określoną cechę (np. “Pozycja do sklepu internetowego”). W tym celu w panelu konfiguracyjnym należy wprowadzić nazwę cechy produktu z systemu Subiekt GT, która znajduje się w parametrach Cen Towarów. W konsekwencji zaktualizowane zostaną tylko stany tych produktów, które mają przypisaną wskazaną cechę.
Niektórym sprzedawcom zależy, aby stan towaru nie spadał poniżej pewnej wartości i chcą go sztucznie zawyżać. Najczęściej dotyczy to sprzedaży na Allegro - sprzedawcy chcą uniknąć zamknięcia aukcji, gdy stan towarów osiągnie 0, ponieważ generuje to kolejne czynności związane z otworzeniem nowej aukcji.
Dlatego integracja umożliwia także zsumowanie istniejącego stanu magazynowego z wybranym polem własnym w Subiekcie GT. Wówczas w panelu konfiguracji należy wprowadzić numer danego pola własnego, które jest dodane na kartotece towaru (odczytasz go w parametrach pola własnego).
Spadkowi stanu towaru poniżej określonej wartości zapobiega także funkcja weryfikowania minimalnego stanu towaru na podstawie pola własnego. Aby z niej skorzystać w panelu konfiguracji wprowadź numer danego pola własnego, który znajdziesz w parametrach konfiguracji pola własnego w Subiekcie GT.
Tworzenie kompletów produktów
Przydatną funkcją integracji jest możliwość tworzenia kompletów produktów i przesyłania ich stanów do sklepu internetowego. W panelu konfiguracji możesz wybrać jedną z czterech opcji przetwarzania takich kompletów:
- aktualizuj stan zgodnie z ilością w magazynie - wartość, która odzwierciedla stan już skompletowanych zestawów,
- aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteś w stanie skompletować,
- aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteś w stanie skompletować + aktualny stan - suma wartości jaką jesteś w stanie skompletować oraz skompletowanych już zestawów,
- aktualizuj stan zgodnie z liczbą najmniej dostępnego składnika - wartość kompletów będzie równa liczbie najmniej dostępnego składnika.
Stan magazynowy kompletów będzie aktualizowany zgodnie z wybraną opcją.
Dlaczego warto automatyzować procesy?
Ręczne prowadzenie sprzedaży w internecie jest korzystne tylko na krótką metę. Po osiągnięciu pewnego limitu zamówień zwyczajnie zaczyna brakować czasu, aby dalej zwiększać ich liczbę. Wówczas wyjścia są dwa: poszerzyć zespół pracowników lub zautomatyzować procesy. Drugie wyjście jest nie tylko tańsze, ale także skuteczniejsze, ponieważ automatyzacja procesów przyspiesza ich realizację oraz minimalizuje liczbę pojawiających się błędów.