Doradztwo biznesowe +48 796 300 128
email pomoc@sellintegro.pl
Dostępny nowy regulamin. Obowiązuje od 21.03.2024 r.
Aktualizacja stanów magazynowych krok po kroku - Subiekt GT do BaseLinker
ERP

Aktualizacja stanów magazynowych krok po kroku - Subiekt GT do BaseLinker

Aktualizacja stanów magazynowych stanowi jeden z głównych procesów, regularnie wykonywanych w sklepie internetowym. Jeśli firma korzysta z kilku systemów do zarządzania sprzedażą, potrzebuje zadbać o spójność znajdujących się w nich danych. Jednak ręczne aktualizowanie informacji o stanach magazynowych jest czasochłonne, żmudne oraz narażone na wysoki stopień błędów. Odpowiedzią na ten problem jest automatyzacja. Zobacz, jak działa integracja SellIntegro, która automatyzuje przesyłanie danych o stanach magazynowych.

Aktualizacja stanów magazynowych krok po kroku


Zadaniem integracji jest regularne aktualizowanie stanów magazynowych z wybranych magazynów w Subiekcie GT do magazynu w BaseLinkerze. Aby bez przeszkód móc z niej korzystać potrzebujesz:


  • dostępu do serwera SQL z bazą danych systemu Subiekt GT,
  • aktywnej Sfery w momencie konfigurowania Endpointa,
  • zainstalowanego Endpointa,
  • stałego dostępu do internetu,
  • poprawnej konfiguracji.


Konfiguracja scenariusza


Od konfiguracji zależy w jaki sposób integracja będzie działać dla Twojego sklepu, ponieważ to w nim określasz takie funkcje, jak wybór magazynu do przesyłania informacji o stanach, sposób powiązania produktów pomiędzy systemami, a także stany których produktów chcesz synchronizować.


Sposób uruchamiania integracji oraz połączenie systemów


Na samym początku ustal sposób uruchamiania integracji. Do wyboru masz dwie opcje:


  • uruchomienie automatyczne,
  • uruchomienie ręczne.

 

Automatyczne włączenie integracji umożliwia ustalenie przedziału czasowego między zakończeniem i ponownym uruchomieniem wtyczki, dni jej działania (np. tylko dni robocze, dni robocze), a także godzin jej uruchomienia (np. między godziną 7-15). 


Następnie połącz integrację z BaseLinkerem, kopiując klucz API z konta w tym systemie i wprowadzając go do pola w panelu konfiguracyjnym integracji. 


Wybór magazynów w Subiekcie GT i BaseLinkerze


Integracja potrzebuje informacji, z którego magazynu w systemie Subiekt GT mają być pobierane dane o stanach magazynowych. Możesz to określić wpisując w polu konfiguratora symbol magazynu - jeden lub kilka. W przypadku wyboru kilku magazynów, stany magazynowe sumują się. 


Następnie należy ustalić, na którym magazynie w BaseLinkerze mają się aktualizować stany magazynowe. W tym przypadku również należy wpisać symbol właściwego magazynu w polu konfiguratora. 


Integracja automatycznie zaktualizuje stany do wybranego magazynu. Jeśli jednak nie wpiszesz pola jednego z nich, integracja wybierze go domyślnie z dostępnych opcji. 


Powiązanie produktów między magazynami


Aby integracja mogła aktualizować stany magazynowe potrzebuje informacji, w jaki sposób powiązać produkty znajdujące się w magazynie Subiekta GT z tymi w magazynie BaseLinkera (tzw. mapowanie produktów). Aby mapowanie się powiodło w obu systemach należy ustawić analogiczne wartości wybranych pól (np. Symbol-SKU, Symbol-EAN).


Możesz także zdecydować, żeby zsynchronizować stany magazynowe tylko wybranych produktów, które mają określoną cechę (np. “Pozycja do sklepu internetowego”). W tym celu w panelu konfiguracyjnym należy wprowadzić nazwę cechy produktu z systemu Subiekt GT, która znajduje się w parametrach Cen Towarów. W konsekwencji zaktualizowane zostaną tylko stany tych produktów, które mają przypisaną wskazaną cechę. 


Niektórym sprzedawcom zależy, aby stan towaru nie spadał poniżej pewnej wartości i chcą go sztucznie zawyżać. Najczęściej dotyczy to sprzedaży na Allegro - sprzedawcy chcą uniknąć zamknięcia aukcji, gdy stan towarów osiągnie 0, ponieważ generuje to kolejne czynności związane z otworzeniem nowej aukcji.


Dlatego integracja umożliwia także zsumowanie istniejącego stanu magazynowego z wybranym polem własnym w Subiekcie GT. Wówczas w panelu konfiguracji należy wprowadzić numer danego pola własnego, które jest dodane na kartotece towaru (odczytasz go w parametrach pola własnego). 


Spadkowi stanu towaru poniżej określonej wartości zapobiega także funkcja weryfikowania minimalnego stanu towaru na podstawie pola własnego. Aby z niej skorzystać w panelu konfiguracji wprowadź numer danego pola własnego, który znajdziesz w parametrach konfiguracji pola własnego w Subiekcie GT.


Tworzenie kompletów produktów


Przydatną funkcją integracji jest możliwość tworzenia kompletów produktów i przesyłania ich stanów do sklepu internetowego. W panelu konfiguracji możesz wybrać jedną z czterech opcji przetwarzania takich kompletów:


  • aktualizuj stan zgodnie z ilością w magazynie - wartość, która odzwierciedla stan już skompletowanych zestawów,
  • aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteś w stanie skompletować,
  • aktualizuj stan zgodnie z ilością, którą jesteś w stanie skompletować + aktualny stan - suma wartości jaką jesteś w stanie skompletować oraz skompletowanych już zestawów,
  • aktualizuj stan zgodnie z liczbą najmniej dostępnego składnika - wartość kompletów będzie równa liczbie najmniej dostępnego składnika.


Stan magazynowy kompletów będzie aktualizowany zgodnie z wybraną opcją. 


Dlaczego warto automatyzować procesy?


Ręczne prowadzenie sprzedaży w internecie jest korzystne tylko na krótką metę. Po osiągnięciu pewnego limitu zamówień zwyczajnie zaczyna brakować czasu, aby dalej zwiększać ich liczbę. Wówczas wyjścia są dwa: poszerzyć zespół pracowników lub zautomatyzować procesy. Drugie wyjście jest nie tylko tańsze, ale także skuteczniejsze, ponieważ automatyzacja procesów przyspiesza ich realizację oraz minimalizuje liczbę pojawiających się błędów. 



Powiązane wpisy

Najnowsze wpisy

© 2023 Made with lots of ❤️ to integration by SellIntegro™