Doradztwo biznesowe +48 796 300 128
email pomoc@sellintegro.pl
Dostępny nowy regulamin. Obowiązywać będzie od 21.03.2024 r.
Automatyzacja sprzedaży dzięki integracji Baselinker Subiekt GT
ERP

Automatyzacja sprzedaży dzięki integracji Baselinker Subiekt GT

Jeśli posiadasz Subiekta GT oraz BaseLinkera, możesz znacznie przyspieszyć procesy w Twojej firmie, łącząc oba systemy tak, aby ze sobą współpracowały. Nie wiesz, jak automatyzacja sprzedaży może się odbywać? Przeczytaj, jak działa integracja dla BaseLinker i Subiekt GT oraz jakie korzyści ze sobą niesie automatyzacja wielu czynności, które Twój pracownik wykonuje ręcznie zarówno w BaseLinkerze, jak i systemie ERP.

Każdy, kto kiedykolwiek sprzedawał online, doświadczył pewnie monotonii w wykonywaniu wielu działań, takich jak <blue_square>wypełnianie okienek z danymi klienta, dodawanie zdjęć, czy kopiowanie i wklejanie opisów produktów.<blue_square> Jeśli sprzedaż jest Twoim źródłem dochodu, to doskonale wiesz, o czym mowa. Żmudne zadania wypełniają niejednokrotnie większość dnia pracy. Kiedy sobie uświadamiasz ile czasu w Twojej firmie poświęca się na działania powtarzalne, może się okazać, że pilnie potrzebujesz automatyzacji.

W 2023 roku naprawdę warto postawić na rozwiązania technologiczne. Dlaczego? Z dwóch podstawowych powodów: po pierwsze, abyś miał czas na rozwój sprzedaży i lepszą obsługę klientów, a po drugie, dla skalowalności biznesu, który wpływa na stabilność przychodów.

Powodów do automatyzacji znajdzie się jednak znacznie więcej, dlatego, jeśli zależy Ci na czerpaniu realnych korzyści z inwestycji w automatyzacje, czytaj dalej!

Dlaczego potrzebujesz automatyzacji sprzedaży?

Automatyzacja procesów sprzedażowych, która za pomocą technologii usprawnia powtarzające się zadania w organizacji, nazywana jest integracją systemów e-commerce. Większość systemów e-commerce, takich jak systemy ERP, OMS, sklepy online, czy marketplece posiadają swoje własne usprawnienia. Są to często automatyzacje wewnętrzne, takie jak generatory faktur, czy też proste integracje, które łączą dwa osobne systemy pod kątem określonego procesu, na którym Ci zależy, aby go przyspieszyć.

Automatyzacje sprzedaży e-commerce dają jednak znacznie większe możliwości, niż mogłoby się wydawać. W zależności od działań, jakie zabierają w Twojej firmie najwięcej czasu, można podpinać ze sobą systemy magazynowe z całym zapasem danych o produktach z Twoim asortymentem na Allegro, nie martwiąc się o błędy w opisach ofert, czy też stanów magazynowych. Jeśli zaś musisz utworzyć 100 faktur dziennie, ich automatyczne generowanie pozwoli Ci na zaoszczędzenie 5 godzin dziennie.

<big_blue_square>Czas, który oszczędzasz dzięki automatyzacji sprzedaży możesz poświęcić na marketing, obsługę klienta, szkolenia pracowników, czy ekspansję sprzedaży na zagranicę. Z tego właśnie powodu integracje systemów e-commerce uważa się obecnie za przełom w światowym handlu online.<big_blue_square>

Jak możesz zautomatyzować BaseLinkera i Subiekta GT?

Aby zrozumieć, na czym polega integracja między systemem ERP, a innymi systemami e-commerce  w procesie sprzedaży-  na przykład BaseLinker, Allegro, czy sklepem internetowym - najprościej jest przeanalizować schemat najpopularniejszego obiegu dokumentów oraz scenariusz automatyzacji sprzedaży dla integracji BaseLinker z Subiekt GT. Na podstawie podanego wzorca możesz sobie wyobrazić, jak mniej więcej może wyglądać automatyzacja procesów sprzedaży w Twoim biznesie!

Najczęstszym rozwiązaniem jest traktowanie systemu ERP jako centrum dowodzenia, gdzie przetrzymujemy zamówienia, kontrahentów, magazyn, księgowość, płace itd. BaseLinker z kolei jest w tym wypadku agregatorem zamówień, który pobiera ze wszystkich platform sprzedażowych na jakich handlujesz wszystkie zamówienia. BaseLinker pozwala również na obsługę wysyłki, a także na automatyzację wydruków etykiet listów przewozowych dzięki SellIntegro CloudPrint.

Jak w uproszczeniu może wyglądać proces sprzedaży według podanego wzorca:

  1. klient składa zamówienie w Twoim sklepie online, na Allegro lub na innej platformie;
  2. zamówienie pojawia się w BaseLinkerze;
  3. z BaseLinkera, dzięki integracji SellIntegro, zamówienie wpada do Subiekta GT;
  4. zamówienie tworzy ZK w Subiekcie oraz wywoła zmianę w stanach magazynowych;
  5. stany magazynowe dzięki integracji aktualizują się na wszystkich platformach sprzedażowych oraz w BaseLinkerze na podstawie stanu w magazynie Subiekta GT;
  6. po spakowaniu zamówienia oraz wysłaniu paczki integracja generuje dokument sprzedażowy na podstawie statusu w BaseLinkerze;
  7. na podstawie dokumentów sprzedaży, które dzięki integracji trafiają do Subiekta GT, zostają wygenerowane faktury VAT;
  8. z Subiekta GT faktura trafia na skrzynkę mailową klienta.

Oprócz procesu sprzedażowego usługa systemowa, jaką jest integracja, może przesyłać dane na temat produktów pomiędzy systemami oraz obsługiwać wiele innych procesów, dlatego schemat integracji w każdej organizacji może wyglądać inaczej, a powyższy przykład to tylko najbardziej popularna ścieżka.

Klasyk wśród automatyzacji procesów sprzedażowych - integracja BaseLinker Subiekt GT

Integracja oprogramowania Baselinker i Subiekt GT pozwala na automatyzację procesów sprzedaży. Dzięki tej integracji możliwe jest m.in. synchronizowanie danych dotyczących produktów, cen, stanów magazynowych i zamówień w BaseLinkerze oraz systemie ERP, jakim jest Subiekt GT. W ten sposób można uzyskać bardziej efektywny i szybki proces sprzedaży, a także uniknąć powstawania błędów i konfliktów danych.

Automatyczny import zamówień z magazynu Subiekt GT

Najczęstszą zaletą integracji systemów ERP z BaseLinkerem, o jaką pytają sprzedawcy, jest możliwość błyskawicznego pojawiania się zamówień od klientów w systemie ERP. Integracja jednak umożliwia również przepływ zamówień obustronny, więc jeśli w sklepie ktoś składa zamówienie, Twój magazyn jest już o tym poinformowany. Nie trzeba kontrolować ilości zamówień w Subiekt GT oraz BaseLinker, bo wszystko odbywa się synchronicznie i bezbłędnie.

Synchronizacja stanów magazynowych szybko i bez pomyłek

Synchronizacja stanów magazynowych daje możliwość aktualizowania liczby asortymentu nawet po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym, na Allegro czy innym marketplace. Dzięki aktualizacji co 3 sekundy nigdy nie sprzedasz towaru, którego już nie posiadasz na magazynie. Informacja o liczbie asortymentu jest rozpowszechniona w Twoich systemach i nie wymaga ręcznego wprowadzania zmian.

Wysyłanie powiadomień mailowych z załączoną bezbłędną Fakturą VAT

Kolejnym procesem, który oszczędza pracę ludzkich rąk, jest automatyczne generowanie faktur oraz innych dokumentów sprzedażowych. Jak to się dzieje, że nie musisz się już zakopywać w papierkowej robocie? Na podstawie danych wysyłkowych klientów w systemie generuje się faktura na konkretny produkt z danymi bez literówek. Taka faktura czy paragon automatycznie wysyła się na skrzynkę mailową klienta, a Ty nie musisz sobie już tym zawracać głowy, oszczędzając nawet pół etatu w firmie. Ten przyspieszony proces możesz wykorzystać na działania związane z pozyskiwaniem nowych klientów. A osoby, które dotychczas zajmowały się tymi zadaniami mogą zająć się innymi istotnymi kwestiami, takimi jak dbanie o customer relationship management. W prowadzaniu taki działań ważny jest również system crm, który ułatwi pracy każdego handlowca.

Dane o produktach wysyłane z Subiekta do BaseLinkera oraz sklepów

W systemie ERP tworzysz kartoteki produktów, aby utrzymywać porządek w asortymencie. Ta praca nie może iść na marne, a ilość towaru czasem przekracza granice rozsądku do ponawiania skrupulatnej pracy i tworzenia opisów, zdjęć, nazw, czy przepisywania ceny do kolejnego systemu. Korzystając z integracji możesz się cieszyć automatycznym zapisem danych o produktach w BaseLinkerze na podstawie samej kartoteki z Subiekta GT. Dzięki temu Twoje nowopowstałe opisy produktów w magazynie nie będą czekać na dogodny moment, aby pojawić się również na Twoich sklepach. Ty od razu możesz sprzedać swój towar, bez zalegającej roboty i bez angażowania pracowników w pracę, która nie rozwija Twojego biznesu, a jest tylko przykrym żmudnym obowiązkiem, który po prostu trzeba wykonać.

Więcej korzyści niż się spodziewasz!

Integracja BaseLinkera z Subiektem posiada kilka najważniejszych korzyści, jednak tak naprawdę pod maską dzieje się znacznie więcej!  Realne możliwości automatyzacji sprzedaży są praktycznie nieograniczone, a wszystko zależy od Twoich indywidualnych potrzeb oraz procesów, jakie wykonujesz w swojej firmie. Istnieje możliwość rozbudowy integratora, dlatego nie ma sensu samodzielnie projektować automatyzacji sprzedaży, ponieważ nasz wdrożeniowiec zrobi to dla Ciebie za darmo i doradzi najlepsze podpięcia dla jak najlepszej optymalizacji Twoich działań sprzedażowych. Wszystko to po to, abyś zyskał więcej z oszczędności czasu wynikającej z automatyzacji sprzedaży i mógł poświęcić się w pełni działaniom wpływającym na pozyskanie klienta.

<big_blue_square>Umów się na spotkanie z wdrożeniowcem SellIntegro i połącz raz a dobrze BaseLinkera z Subiektem GT kilka sekund po założeniu konta!<big_blue_square>

Powiązane wpisy

Najnowsze wpisy

© 2023 Made with lots of ❤️ to integration by SellIntegro™