![Awaria BaseLinkera - jakie podjąć działania?](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/64478fd92b62369f6373e459_643d6b1df96e9484dffd62bf_604a13e8ab860f4c125701a1_markus-spiske-bMvuh0YQQ68-unsplash.jpeg)
Awaria BaseLinkera - jakie podjąć działania?
W środę doszło do pożaru serwera OVH w Strasburgu, który spowodował zawieszenie funkcjonowania dużej części stron na świecie, w tym w Polsce. Jedną z ofiar tego wydarzenia padł BaseLinker, który do tej pory nie wznowił świadczenia usług. Warto jednak przygotować się na ten moment i zobaczyć, co zrobić, aby zminimalizować straty i płynnie kontynuować korzystanie z automatyzacji procesów w sklepie.
Należy pamiętać, że nawet uruchomienie części funkcjonalności w BaseLinkerze nie spowoduje, że integracje SellIntegro będą poprawnie działać z BaseLinkerem. Aż do przywrócenia pełnej sprawności API BaseLinker, mogą występować problemy. Aktualny status przywracania poszczególnych elementów programu można sprawdzić na stronie https://status.baselinker.com/ .
Awaria BaseLinkera - instrukcja krok po kroku
Zanim BaseLinker zacznie z powrotem funkcjonować podejmij kilka podstawowych kroków.
1. W panelu konfiguracji:
- przełącz uruchamianie integracji z automatycznego na ręczne
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/643d6b1df96e9405acfd62c6_604a1003d3b0737bbefdaa77_jfjY4H5YvSIa4vnTXTS3dkqHKhubNRIYvbWKbL41iSG6mZtUHfptVQGDCWlGSTUAjcn7KclllihfeefRXDhPtispKvLzQUJ6R21tmy6pxW3kNjnIfqZUIOpK8bUKhVZ3QE5jMe62.jpeg)
lub
- zmodyfikuj nazwę klucza API w scenariuszu, wpisując na jego końcu dowolny ciąg znaków, np. _LKB, _SMQ, _KAX.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/643d6b1df96e945e09fd62c3_604a1003756d87425df21fe8_RQd2ZEX6r3FMugFjzcYyfJYMZ7BLHd6nROsbd0QmjbUoaHstcASWXdV7k11VEASrOJg6i-6BDljRtk_RzEM1RaZNSvov8mat65JDXSxXDIrpEQJwK1CafeBrHpX89bOptrCrulhG.jpeg)
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/643d6b1df96e948976fd62c1_604a100384b4dd104cb57bee_MthoiyE1mFQGgEOOJsFxZhsuY7qEpKyI_u45OKtJoKRP12GyV7X6xci84dm9aEkAjS6vQxKYJOPnE-xn1cl8OvS23xegV8DoTZXZ9s10czNJsw42g7_e-sTLAlo7Z1fpQSXTwvQx.jpeg)
Dla maksymalnej pewności, wykonaj obie te czynności. Dzięki temu zyskasz pełną kontrolę nad importem zamówień i nie zaskoczy Cię nagły napływ dużej liczby dokumentów.
2. W polu konfiguratora “Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do systemu ERP” należy zaznaczyć opcję “O statusie” i w wolne pole wpisać dowolny, wymyślony, nieistniejący status.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/643d6b1df96e9456f3fd62c2_604a1003cee15e5c2bb54396_SimzAmSnLtAAf8rbooG2x8U3fAKQF8PLYPyHQiPuW0WYsDIyLesW0xhTAJG0MYlrlJI-GXEgx9bGidgufURs9Q0a8y6c1wH4O7Fw3BDj4YoymzLPW1Sk7Ohr569Jx6quRRi4bXoH.jpeg)
Ważne żeby zapamiętać datę tego statusu (miesiąc, dzień, godzina), ponieważ wtedy dużo łatwiej i szybciej jest odnaleźć go w scenariuszu. Status ułatwi późniejszą weryfikację zamówień już po ich przetworzeniu. Po zmianie statusu zapisz sobie datę - dzięki temu support SellIntegro podpowie Ci, jakie miałeś ustawienia w danym polu i pomoże przywrócić prawidłowe konfiguracje.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/643d6b1df96e944757fd62c4_604a10039f3bbd032eabc309_50Qa2kvKI7-71p3qjVJtF4lCf7owRMgpSxkmbQ5vc6AF6sl5tMQ-4aLmvVM2oZoLlRl2qOPqvaOYVkyVyFX9aZy0XZmA6gKbhL0uLxjCJrVg7MZC4cI6d7vJy8nBAXrLaF6NWNsa.jpeg)
3. Gdy BaseLinker zacznie działać należy przeprowadzić weryfikację dat.
Jeśli daty będą odpowiadać faktycznym dniom składania zamówień, to przed uruchomieniem integracji - w zakładce “do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia” - wybierz liczbę, która odpowiada faktycznemu stanowi w Twojej firmie. Możesz też zacząć od ilości dni równej 1 i wraz z postępem weryfikacji zamówień, zwiększać liczbę dni o 1.
Staraj się nie pobierać dużej ilości zamówień, tylko stosuj zasadę "Dziel i zwyciężaj" - rozbijaj zamówienia na mniejsze części łatwe do szybkiego zweryfikowania.
Jeśli jednak daty wpływania zamówień będą odbiegać od rzeczywistych (np. pokazywać datę 19.03), należy utworzyć w panelu konfiguracji nowy status przesyłania zamówień do ich weryfikacji oraz przenosić je tam ręcznie.
4. Jeśli realizujesz zamówienia w systemie ERP w polu “Uwagi” lub “Numer obcy” wpisz numer zewnętrzny z zamówienia ze sklepu, marketplace’u lub innego źródła sprzedaży. W razie potrzeby pomoże to integracji rozpoznać zamówienia wcześniej przesłane.
5. Działanie panelu nie oznacza, że zaczną w nim działać wszystkie elementy - magazyn, kurierzy, księgowość, sklep itd. Wszystkie opcje muszą mieć aktywny status “Sprawny”.
![](https://cdn.prod.website-files.com/6305671edb178138bf260b4d/643d6b1df96e940fbbfd62c5_604a118746c59c399584773e_0rTWD_EdvSOIFBFtzA5BCcUEK8t2zhDJW5FUuJi2iVAiQge-9P_T_34ckQ6t-cl5CGk_ZuiOk_xjJj5Ycm4D20LFy6W29lCxk8Uzmkmhe3R2ad0f7BkHCOGollVj1bwHxZH6NUMV.jpeg)
Ponowne uruchomienie integracji, powrócenie do poprawnej konfiguracji i do prawidłowych numerów API powinno nastąpić dopiero wtedy, gdy wszystkie zamówienia zostaną przesłane do BaseLinkera.
Bardziej szczegółowe informacje będą znane, gdy BaseLinker powróci do normalnego funkcjonowania.