Jak synchronizować zamówienia z BaseLinkera do Optimy?
Parametry synchronizacji
Wtyczka umożliwia personalizację procesu przesyłania zamówień z BaseLinker do Comarch Optima według następujących parametrów:
- Określenie statusów zamówienia do przeniesienia – wszystkie lub wybrane.
- Określenie statusu docelowego w eCommerce po przeniesieniu do systemu fakturującego.
- Określenie statusu dla zamówień, które nie zostały przesłane z powodu znanego błędu (np. brak stanu magazynowego dla towaru).
- Określenie docelowego dokumentu (zamówienie ze skutkiem magazynowym – rezerwacja, Faktura FV, Paragon imienny).
- Określenie, czy mają zostać wykorzystane kwoty brutto, czy netto.
- Określenie kategorii dla utworzonych dokumentów.
- Określenie podpisu dla dokumentów.
- Automatyczne tworzenie kontrahentów:
- Możliwość tworzenia kontrahentów jednorazowych lub stałych.
- Możliwość dopasowania kontrahentów po symbolu, nazwie lub e-mail’u.
- Tworzenie produktów:
- Możliwość tworzenia usług jednorazowych.
- Możliwość powiązania kartoteki produktu z Comarch Optima na podstawie określonego mapowania:
- Dostępne pola z BaseLinker: EAN, SKU, Nazwa, ID produktu, ID akcji.
- Dostępne pola z Comarch Optima: Akronim, Nazwa, Podstawowy kod kreskowy, Atrybut.
- Określenie sposobu przetwarzania płatności.
- Określenie sposobu przetwarzania kosztów transportu:
- Możliwość pominięcia.
- Możliwość dodania jako usługa.
- Określenie waluty.
Wymagania systemowe
Do poprawnego włączenia oraz działania synchronizacji są wymagane:
- Aktywne moduły Kasa/Bank lub Kasa/Bank Plus oraz Handel lub Handel Plus,
- Połączenie Internetowe,
- Znajomość danych połączeniowych do Comarch Optima,
- Dostęp do konta z uprawieniami administratora (na etapie konfiguracji).
Aktywacja i wersja demo
Wtyczkę można włączyć w panelu BaseLinker -> sekcja moduły -> zakładka “Systemy ERP”.
Wtyczka posiada 14-sto dniowy okres próbny oraz darmowe wsparcie przy konfiguracji rozwiązania.
Konfiguracja
Konfiguracja jest 2-etapowa:
- Po aktywacji wtyczki należy wypełnić formularz scenariusza integracji, aby dostosować sposób przesyłania zamówień do swoich potrzeb.
- Po wypełnieniu formularza zostanie udostępniony link do pobrania punktu końcowego, odpowiedzialnego za połączenie z Comarch Optima, który należy zainstalować na komputerze z Comarch Optima. Po wpisaniu i zapisaniu poprawnych danych połączeniowych do Comarch Optima integracja zaczyna działać.
Wsparcie
Wtyczka jest objęta wsparciem standardowym, lecz jest również możliwość wykupienia wsparcia premium – więcej informacji na temat wsparcia tutaj.